Driv på pallen igjen under Oslo skifestival dag 2

Postet av Driv Idrettslag - Langrenn den 25. Jan 2016

Søndag 24 januar, ny dag i Holmenkollen.
Denne dagen var det klart for skiathlon for Eirik Haug og stafett i klassisk stil for Ranja Nekkar.

Først ut var Eirik.
Fellesstart med skibytte, 6 km klassisk + 6 km fristil. Klassisken gikk meget bra og Eirik lå på en fin 4 plass ved skibytte. Han stivnet til litt på fristilen og det ble tyngre de siste kilometerne. Likevel beholdt han plasseringen gjennom hele rennet og gikk han inn til en strålende 4 plass.
Gratulerer med en bra dag i sporet!

Komplett resultatliste M 19/20år: resultatliste M 19/20 år

Så var det Ranja sin tur.

Driv har kun èn aktiv jente som kunne stille til stafett i klassen J13-14 år.
Ranja var blitt forespurt av Nesodden IL om å danne et stafettlag sammen, da de kun har to aktive jenter i 13 årsklassen. Arrangøren ble kontaktet i forkant, og stafettlaget godkjent under navnet;

Driv IL/ Nesodden IL.
I denne klassen var det 58 påmeldte lag.
På første etappe gikk Maja Ellefsrud fra Nesodden. Hun er en meget god klassisk løper som har vunnet flere klassiskrenn denne sesongen. Maja tok raskt ledelsen og holdt den gjennom den 3 km lange løypa. Hakk i hæl kom Lyn2 og Heming.
Så var det klart for veksling og Ranja sto klar. Ranja og løperen fra Lyn dro fra Heming og dannet en duo i front. Lyn tok ledelsen med noen få meter ved Gratishaugen og holdt på den frem til veksling.
Tredje etappe gikk Victoria Nitteberg fra Nesodden. Hun er også en meget sterk skiløper fra Follo.
Victoria holdt godt følge med Lyn til halvgått etappe. En sterk Heming løper hadde tatt igjen duoen i tet. Lyn og Heming dro litt i fra, men Victoria ga alt og gikk laget inn til en suveren 3 plass.
Ranja var strålende fornøyd med samarbeidet og tredjeplassen.

Komplett resultatliste stafetter:

Vi gratulerer løperne fra Driv med fantastisk innsats i skisporet denne dagen og takker Nesodden IL for samarbeidet.