To lag fra Driv med i Craft-sprinten onsdag 4 mars

Postet av Driv Idrettslag - Langrenn den 5. Mar 2015

Onsdag 4/3 hadde Driv påmeldt to lag i Craft-sprinten på Skullerud i Oslo. Dette er en sprint i fristil med to løpere på hvert lag. Løypa var 700 meter lang og hver løper skulle gå tre etapper.

I klassen G14 stilte Kevin Wickstrøm og Mats Haug opp.
Kevin gikk første etappe og hadde et bra utgangspunkt i fremste rekke ved fellesstarten.
Med 20 lag til start var det etter ca 100 m noen knall og fall, men Kevin holdt seg på bena. Vekslingene til gutta gikk fint og var blandt lagene som holdt seg til regelverket.
De endte til slutt på en super 13'de plass, gratulerer gutter!

I J13-14 var Hedda Mikalsen og Ranja Nekkar påmeldt.
Ranja ble syk under oppvarminga og kunne derfor ikke gå stafetten.
Driv er en fin klubb med flere løsningsorienterte mennesker. Så juryen ble forespurt om lov til å bruke en liten 10 år gammel gutt i stedet grunnet akutt sykdom, og fikk det godkjent.
Så da fikk "Jørgine" plass på jentelaget og fikk 10 minutters forvarsel før han måtte stå på startstreken. Det ble skiftet i rekordfart utenfor en stengt Skullerudstue i flere minusgrader. "Jentelaget" gikk så det joma mot flere av Norges beste 14 års jenter.
Det skal nevnes at Hedda gikk strålende og vekslet som nr to etter sin første runde.
De gikk inn til en 7 plass av totalt 33 lag, kun 3 sekunder fra 4 plassen.
Gratulerer til Hedda og Jørgen for bra innsats!

Mats Haug (foto S.Berg)

Fellesstart J13-14. Hedda Mikalsen i fremste rad omtrent midt i bildet. (foto T. Nekkar)