Gratulerer til Silje og Roger med hver sin persolige rekord på Stomperudkarusellen 18.4.17

Postet av Driv Idrettslag - Friidrett den 19. Apr 2017

Roger Thompson og Silje Christiansen fikk hver sin pers på dagens løp.. Foto Arnstein Andreassen / Sportsmanden.no

Mange fikk gode svar, andre kanskje ikke helt det resultatet de ønsket seg, men felles for alle var en fin ettermiddag med kveldssol og supre løpsforhold, og anledning til å treffe både gamle og nye løpsvenner på Sørum.

Aller raskest var Runar Sæther fra Rye Sportsklubb og Silje Christiansen fra Driv IL i Enebakk.

Team Sportsmandens sterke løper Roger Thompson, som har vist styrke i bakkene før og blant annet vært lagets mann opp til Besserud i fjorårets Holmenkollstafett, koblet etter hvert et solid grep om andreplassen. Men Thompson jaktet på ny pers og holdt trykket helt inn, klarte målet sitt og løp for første gang i karrieren under 17 minutter til 16.54 i sluttid. For øvrig årets andre pers, etter at karen fra Enebakk perset på 10km i Vinterkarusellen på Romerike i februar!

Kvinnevinner Silje Christiansen pleier å prioritere ABIK-karusellen, men ville nå også prøve seg i Stomperudkarusellens første løp.

-Jeg har lyst å teste formen, fortalte Christiansen før løpet. Hun har trent mye på nyanskaffet tredemølle i vinter og var strålende fornøyd med å gjøre som sambygdingen Thompson fra Enebakk; ny pers på 19.15 som sluttresultat!

Skrevet av Sportsmanden.no

Her har jeg tatt bare litt av teksten fra Sportsmanden.no, så gå inn og les hele saken deres her: http://www.sportsmanden.no/archives/36958

Astrid Celius