Ranja og Jørgen tok 2 plass i G12 duo stafett

Postet av Driv Idrettslag - Langrenn den 9. Mar 2015

Søndag 8 mars deltok Jørgen og Ranja Nekkar på Vollen Duo Sprint i Heggedal.
Det var en sprint i fristil på 950 meter med to utøvere på hvert lag.
For å kunne gå på samme lag måtte søskenparet meldes på i gutteklassen, da gutter ikke kan gå i jenteklassene. Og siden Ranja tilhører 12 års trinnet var det G12 de da gikk i.

Det var 21 påmeldte lag i denne klassen, og Drivlaget var det eneste laget med en G11 og en J12 påmeldt. Jørgen gikk første etappe og Ranja siste.
I kvartfinalen tok Jørgen raskt ledelsen og holdt den med tre meter mot veksling.
Ranja dro fra og plukka meter for meter. Driv gikk først i mål med god margin.

Etter 15 minutter var det klart for semifinale. De gikk også her inn til en klar førsteplass.

20 minutter senere var finalen et faktum. Jørgen staket seg bra ut fra start og tok ledelsen.
Hakk i hel lå ett av Asker lagene. Driv og Asker dro fra resten av feltet. Jørgen ledet an helt frem til siste bakke, der gikk Asker forbi. Lagene fulgte hverandre tett helt frem til veksling. Asker lå foran et stykke, men Ranja gikk forbi i en innersving. Hun holdt ledelsen frem mot toppen av den bratteste bakken, der smatt Asker forbi. Asker gikk inn til første plass og Driv på andre plass hakk i hel.

Gratulerer til Ranja og Jørgen med en godt gjennomført duo stafett.