Driv damer rykker opp til 5 divisjon! Strålende innsats :-)

Postet av Driv Idrettslag den 10. Mar 2016

Driv damer har denne sesongen bestått av 12 spillere. Dette er andre året Driv har stilt med damelag i 6 divisjon. Vi var meget nær opprykk i sesong 2014/2015 – men ble da nummer 3. Dette ga oss en enorm motivasjon foran årets sesong. Vi begynte sesongen med en skadet keeper og etter 5 kamper måtte hun legge inn årene da det skulle vise seg at hun spilte med en brukket ankel. Da så det mørkt ut. Men så fra det ukjente dukket det opp en keeper til og sesongen så ut til å være reddet. Laget har vunnet 14 av 16 kamper, de har godt på 2 marginale tap, men det er glemt nå. Disse damene har vist at man aldri må gi seg, de har hatt et enormt pågangsmot og snudd kamper til egen fordel gang etter gang. Den som gir seg er en dritt

Jentene er en sammensveiset gjeng med et relativt stort aldersspenn. Eldstemann på laget er snart 40 og yngstemann snart 18. Det at det sosiale fungerer kan vi se ved at flere av jentene pendler lange avstander til treninger og kamp. Vi har jenter på laget fra Oslo til Fredrikstad. Jentene har vært enormt flinke til å støtte opp om hverandre. De møter på kamp, sliter benken om de er skadet – og alle gir alt for laget.

Jentene trener 2 ganger i uka, og det at vi har hatt en så stor suksess har gjort at det ser ut til at vi har klart å rekruttere flere nye spillere til laget. Det er en kjensgjerning at vi trenger mange friske ben til alle kamper i 5 divisjon.

Hva er grunnen til at Driv etter så mange år endelig klarer å få frem et damelag av denne klassen? Det er uten tvil at det at styret i Driv håndball har vært en pådriver til dannelsen av et damelag. Styret så tydelig i sitt arbeid med strategidokumentet at det var viktig for de yngre spillerne at man fikk frem et damelag som jobbet mot avansement i seriespill. (tidligere har senior lagene i Driv vært mer av type Old girls/boys). Utfordringen hos oss som hos andre har vært rekrutteringen. Men med en ekstra sta lagleder, som nektet å gi seg, klarte vi tilslutt å tromme sammen en tropp. Så var neste utfordring å finne en trener. ”Trenertreet” ble finkjemmet men lenge så det ut til at trenerkabalen ikke skulle gå opp. Etter en periode med ”hardt” press fikk lagleder overtalt unge Paulsberg til å gjøre et forsøk med å trene 2 lag. Henholdsvis i EIF og Driv. Og vips så var vi i gang.

Driv damer vil også rette et stor takk til de trofaste supportene som har fulgt laget på alle kamper, og ikke minst til alle som har møtt opp på hjemmekamper. Det er en kjensgjerning at Driv i serien er det laget med størst antall tilskuere på hjemmekamper.

Nå jobber vi fremover mot neste sesong og jentene er innstilt på trening frem mot sommeren. Det vil bli avholdt en treningskamper og disse vil bli annonsert på facebook.

Laget har bestått av:

Tone Halmrast (Keeper), Liza Wold (keeper), Kari Berg, Janna Wold , Therese Knutsen, Cecilie Wangen, Rebekka Strømsborg, Lisa Christensen, Ann-Katrin Halvorsen, Henriette Olsen, Hege Nøkleby Gulliksen, June Vollebekk

Trener; Glenn Paulsberg

På vegne av Driv Damer